מזון ורגשות

אנו פונים אל האוכל גם כאשר אנחנו רוצים להפיג פחדים, דאגות, עצב, חולשות וכאבים נפשיים שונים. במקום לחוש רגשות, אנו אוכלים אותם.

האם האוכל אכן היווה פתרון לבעיות הרגשיות שלנו?

מפני שאם כך הדבר אז הרי זה נהדר! הבעיה היא שאוכל לעולם לא יהווה פתרון אמיתי לבעיות רגשיות. לכל אחד יש את המטען שלו, החוויות שלו וההתמודדויות שלו בחיים אך לרוב הפניה היא לאוכל כמענה והקלה מהירה של הבעיות ודבר זה הופך להרגל. קשה לנו מאוד להיפטר מהרגלים ולכן חשוב להתרגל להרגלים חדשים במקומם של הישנים, תהליך שדורש עבודה אך הוא משתלם ביותר.

אסור לנו לפחד להביע את רגשותינו

אם אלו רגשות כעס, אכזבה, ציפייה, עצבנות ועוד… אלו רגשות שילוו אותנו כל חיינו ואנו צריכים ללמוד להתמודד איתם ולא להדחיק אותם. נסו להרגיש את אותם רגשות עד הסוף, להביע אותם, ללכת אחורה בזמן למקור התחושות האלו, לנסות לפתור את מקור הבעיה ולא לטשטש אותה בעזרת הסחות דעת למיניהן.

אפשר להתייחס למזון כאל נשק רב עוצמה, יש אנשים שמזיקים לעצמם ע”י שימוש בסיגריות ואלכוהול, יש כאלו שלוקחים אקדח ויש כאלו שמשתמשים במזון לרעתם, הבחירה בידיכם- הבחירה האם להתייחס לגופינו כמו אל פח זבל ולהכניס לתוכו מזונות באיכות גרועה וכמות גדולה , או, להתייחס אליו כראוי ולהזין אותו במזונות בריאים בכמויות הנכונות. התייחסות זו משקפת לנו את היחס שלנו לעצמנו- אז הבא נבדוק סוגיה זו, כל אחד בסתר ליבו, ואולי נגיע לתובנות חדשות.

מהן נקודות החולשה שלך?

חשוב שכל אחד ידע את נקודות החולשה שלו (שעות מסוימות ביום, מאכלים ספציפיים), מתי חלה נקודת שבירה ונראה שהרגש משתלט עלינו, ואז כדאי לנהל יומן, שבו אפשר לבטא את הרגשות במקום להדחיק אותם ולטשטש עם האוכל. ככה אנו מתחילים להתעמת עם הרגשות ולהכיר את עצמנו יותר טוב. אדם שמח ומאושר, פחות פונה לאוכל כדי להרגיש טוב לכן כדאי לחשוב איך אנו משפרים את חיינו בכל התחומים השונים, טפחו תחביבים, רעננו את השגרה.

הפסיקו להילחם בגוף

הכניסה למצב של מלחמה היא לא נכונה. לזכור שלא צריך להתאמץ מעל ומעבר כדי לרדת במשקל, המאמץ הזה הוא כעין מלחמה שלנו בגוף ובמלחמות כאלו הגוף תמיד ינצח אותנו, בלי קשר לכוח רצון זה או אחר. אז חשוב לא להרעיב את הגוף, לא לבצע דיאטות כסאח, לא לנסות מניפולציות שונות ומשונות משום שהן לעולם לא מצליחות לטווח הארוך. אסור לנו לחשוב על הירידה במשקל כעל תהליך קצר שכאשר יסתיים הכל יחזור לקדמותו.

השינוי צריך להיות עמוק יותר, שינוי הרגלים ושיפור אורח החיים לתמיד! ברגע שאנו מונעים מעצמנו מאכל שאנו אוהבים אנחנו פותחים פער והגוף יודע לפצות את עצמו על הפער הזה ולכן חשוב לדעת שאין דבר כזה “חטאים”, מותר לאכול מכל מגוון המזונות הנפלאים שיש, רק צריך לדעת לשלוט בכמויות. כך אנו אוכלים בצורה מגוונת ובריאה, בלי הרגשת קיפוח זו או אחרת , בלי יצירת חסרים שונים בגוף ובצורה זו יכולים להמשיך לרדת במשקל בלי בעיה.

שינוי אורח חיים לא מתבצע ביום אחד

זהו תהליך שדורש עבודה ותשומת לב. זהו תהליך שדורש שינוי בתהליך המחשבתי שלנו, ידוע שמחשבותינו משפיעות עלינו, למשל הרגשת פחד וחרדה גורמת לנו לזיעה, דפיקות לב, רעד, בחילות ועוד… למחשבות שלנו יש כוח רב- אפשר לנצל זאת לטובתנו או לרעתנו. במה נבחר?

עבודה פנימית שלנו עם עצמנו יכולה לחולל פלאים, אמונה פשוטה בעצמנו, מחשבות חיוביות בקשר לעתיד טוב יותר, כל אלו יתרמו רבות להרגשה הפנימית שתשליך על רבדים שונים בחיים. אף אחד לא יכול לעשות את העבודה הזו למענכם, אתם היחידים שיכולים, זה אומר לקחת אחריות על עצמכם ולא לנסות למצוא פתרונות קלים ומהירים כי אין כאלו. ברגע שנבצע את העבודה הפנימית נראה את התוצאות המיוחלות.

השתמשו בכוחו של הדמיון, דמיינו את המצב הסופי הרצוי לכם, הרגישו אותו והאמינו בו, דבקו בו, כי כאשר הרצון והדמיון מתחברים, מתחוללים נסים.

המאמר מאת: יעל אבנון

×